Monday 26 November 2012

subjek wajib..

 Assalammualaikum..
 Korang sihat ke?harap-harap sihat hendaknya ya..^~^
o.k..entry kali ni saya nak share dengan korang tentang subjek wajib di ambil di uni and memana tempat korang belajar,kan?
gosh im so excited gila dengan subjek ni..nak tahu kenapa?
 sebab ianya third language ! heehehehee..
actually di uni kiteorang ada banyak pilihan untuk third language , tapi untuk kos macam i yang tak berapa nak pandai sangat cukup lah memadai ambil kos yang berkaitan dengan penduduk malaysia...
ya bebeh im taking mandarin language..1Malaysia,kan?I bet dato sri najib mesti bangga ada rakyat yang 1 malaysia macam i kan.......~ yippei...nyonyonyo..~
terover sikit yer.. 
ok..actually bukan sebab  my kos di uni sangat yang buat i nak ambil subjek nih..
tapi sebab masa zaman sekolah dulu besh jer tengok kawan-kawan yang malay tahu mandarin boleh cakap mandarin dengan kawan chinese..
so i decided nak ambil mandarin..
at first my aspectation on mandarin language macam kacang je.tapi bila dah ambi,nah!ambik ko rokiah,tergeliat lidah aku..
setiap kali balik kelas je rasa mcam orang takde lidah taw..
sebab masa belajar cakap mandarin tu ntah bercabang mana hala lidah ni..saya hanyan mampu merasakan  kebas di sekitar lidah sahaja..tu yang buat rasa macam takde lidah tu..hehe..
selain itu..u all nak tahu masa mula2 gi kelas tu i ingat just belajar mandarin jela..tapi tak sangka ada asaimen bagai..
menulis,mengarang,menghafal,mengira,berlakon,dikir barat,menyanyi semua lengkap 1 pakej lah..
that time i was like "wow..oh..yeke.."matilah aku~lebih kurangla...haha..
apa-apa pon thanks sudi baca apa yang tertulis nanti saya update entry baru tentang third language mungkin sekali gambar or video or ?watever stuff lah ,k..hehe..
bubye~take care ^~^





ni lah buku kiteorang yang buat saya tergeliat lidah..haha..

No comments: